mandag 19. november 2007

nytt hjemsted...

times are changing, one might be tempted to say..

jeg, som ikke helt har bestemt meg for om det er mer saklig å skrive bokmål enn dialekt, i min nå så interkommunale tilværelse, har flyttet. til blogspot av alle ting... det kjennes litt uggent, men det kan hende at kosekrokens tid er forbi, og at tiden er kommet for tidsrelevante og seriøse drøftinger.. la oss ikke overdrive, sier jeg bare..

jeg vet at jeg i (faktisk!) det som nærmer seg å være mange år (uff, jeg er gammel...) har nektet for at blogspot var tingen... men ettersom at min, og mine venners, aktivitet på msn er hurtig dalende, evt. på vei til å dø ut, ser jeg at tiden er inne for en forandring. jeg har rett og slett tatt et logisk, kalkulert valg (aha, jeg er et tenkende vesen på to bein, jeg kjenner intenst på lykken dette bringer meg!*) og flyttet til tross for mine tidligere motforestillinger...
(*intern vits for andre ivrige førsteårsstudenter som har fått exphil i vrangstrupen..)

jeg tviler ikke på at jeg kommer til å savne den lysegule stemningen i kosekroken, men som "serriøs" arkitektstudent (tror ikke det finnes uten tødler...) er det vel på tide å slutte den ekstreme virkelighetsflukten, og innse at det faktisk regner (eller snør) ute...

heldigvis har jeg fått ovn på rommet, så jeg står ikke lenger i umiddelbar fare for å fryse i hjel hvis jeg sovner i stolen en ettermiddag etter strabasiøse oppgaver på skolen:)
godt at det er lys i enden av tunnellen:)

-bare en liten info: det er mulig at en del av innholdet er en smule sarkastisk.. kjenner at jeg blir så kverulerende og spekulativ på bokmål...det skremmer meg!

times are changing... there, I said it...

3 kommentarer:

Ragnhild sa...

Eg lige dialekt... hehe. lige jo bokmål og. men d e liksom så kjekt å lesa bloggen din sånn at eg føle at eg hørre at du snakke samtidig:) Men e veldig for blogspot ja... hehe. sjøl om lysegult e kjempegøy. men d går jo an å forandra, tror eg. eg klarte hvertfall forandra mange farger og sånn for lenge si en gang... det blei heilt crazy. anyway....

kult. fett. u2-itte. Miss u!

Linda sa...

Woohoo, Margit på blogspot! :)

Unknown sa...

Dette var jo bare helt villt! eg må ærlig innrømme at eg syns det var helt magisk at du skrive på bokmål!Det gjør bloggen din mye mer anvennelig!Fantastisk! eg e for;)